Borstvoeding Ridderkerk
AGB: 90069731

Verhuur borstkolf

De borstvoeding verloopt moeizaam
Komt de borstvoeding moeizaam op gang bij je? Moet jij of je kindje nog even in het ziekenhuis blijven? Heb je last van een borstontsteking? Of wil je eerst het afkolven uitproberen, voordat je een borstkolf aanschaft? In bepaalde gevallen kan het nodig of wenselijk zijn dat je in de kraamtijd of kort daarna start met kolven. Je hebt dan een professionele huurkolf nodig, want daarin zit een sterke motor (dat is niet het geval bij een koopkolf). Voor het huren van een borstkolf kun je bij ons terecht, hieronder leest u meer informatie over de verschillende kolven.

Medela Symphony
De Symphony is een elektrische borstpomp van Medela met het twee fasesysteem. Baby’s hebben twee zuigritmes – eerst een snel ritme om de toeschietreflex te stimuleren, dan een langzamer, dieper zuigritme als er melk komt. De Symphony imiteert deze zuigritmes door middel van het twee fasesysteem. Hierdoor voelt het kolven natuurlijker aan en dit zorgt dan voor een snelle toeschietreflex en een maximale melkproductie. De kolf is zeer gebruiksvriendelijk en is gemakkelijk in te stellen (harder en zachter te zetten).

Ameda Elite
De Ameda Elite is een kolfmotor van hoge kwaliteit. Doordat je de zuigkracht en de snelheid beide naar je eigen behoefte kunt instellen, is deze kolf erg fijn en efficiënt in het gebruik. De kolf is stil en gemakkelijk in het gebruik.

Persoonlijk setje
Naast de huur van de kolf (de motor), schaf je een persoonlijke afkolfset aan. De afkolfset bestaat onder meer uit de slangetjes en flesjes die je op de borstkolf aansluit. Hier gaat de moedermelk doorheen. Uit hygiënisch oogpunt moet iedereen een persoonlijk afkolfsetje aanschaffen, omdat dit gedeelte op de borst geplaatst wordt en met moedermelk in aanraking komt. Er is een enkele kolfset, de kosten daarvoor zijn € 19,75 en een dubbele kolfset: € 39,50. Met de dubbele afkolfset verkort je de afkolftijd tot 10 à 15 minuten omdat je twee borsten tegelijk kunt afkolven. Als je één borst tegelijk kolft, moet je een keer van de ene borst naar de andere borst omschakelen.

De kosten
De kosten van het huren van een Medela Symphony borstkolf, Ardo of een Ameda Elite borstkolf zijn:
Huurprijs kolf motor per dag: € 2,50
Persoonlijk afkolfsetje: enkel € 19,75/dubbel € 39,50

Borg
Voor het huren vragen wij een borg van € 100,00 contant (deze wordt bij terugbrengen van de kolf verrekend met het bedrag wat je kwijt bent aan het huren van de kolf). Tevens dien je een kopie van je legitimatiebewijs mee te nemen (of te laten zien zodat wij de gegevens over kunnen nemen).

Sommige zorgverzekeraars vergoeden het huren van borstkolf als er sprake is van medische indicatie. Je kunt dit navragen bij je eigen verzekeraar.